Je zult mijn tips en trucs voor Super Mario 3D World willen gebruiken als je ver wilt komen. Sommige niveaus zijn erg moeilijk en er zijn verschillende geheimen die het je gaandeweg gemakkelijker kunnen maken. Hier zijn de beste tips, trucs en geheimen om je te helpen alle Super Mario 3D-wereldsterren en -zegels te verzamelen , en om het gemakkelijker te maken om elk level te doorlopen:
- Gebruik de speciale vaardigheden van elk personage in je voordeel
Bepaalde groene sterren, postzegels, sleutelmunten of andere goodies kunnen gemakkelijker te verkrijgen zijn als je als een specifiek personage speelt. Als je iets niet kunt bereiken, kun je overwegen om het level als een ander personage te proberen, aangezien ze allemaal unieke vaardigheden en zwakke punten hebben.
Mario: evenwichtige loopsnelheid, gemiddelde tractie en gemiddelde spronghoogte. Een allround goed karakter voor competitief en coöperatief spel.
Luigi: springt het hoogst, valt langzamer, maar heeft minder grip. Geweldig om de top van vlaggenmasten te bereiken of om hoge items te bereiken.
Perzik: kan na het springen kort in de lucht zweven, maar loopt langzamer. Kan helpen voorkomen dat je op gevaarlijke plekken landt of zweeft om verzamelobjecten te bereiken.
Toad: loopt het snelst maar kan niet hoog springen en valt snel. Perfect om konijnen te achtervolgen of anderen tegen sterren te verslaan.
Rosalina: Doet een spin-aanval maar heeft de laagste loopsnelheid. Uitstekende keuze voor nieuwe spelers die net aan het spel wennen of voor het snel uitschakelen van vijanden. Ze wordt echter pas ontgrendeld nadat ze World Star-1: Rainbow Run heeft verslagen.
- Activeer altijd de Checkpoint Flag
Hiervoor zijn een aantal redenen. Ten eerste krijgt de eerste persoon die de checkpointvlag halverwege een niveau aanraakt extra punten toegevoegd aan zijn persoonlijke totaal. Ten tweede worden dingen na de vlag vaak lastiger. Door de middenpunten te activeren, hoef je alleen maar terug te beginnen bij de checkpointvlag met alles wat je tot dan toe hebt verworven, in plaats van aan het begin van het level met niets. - Draag het team
Als je naar het personage van een teamgenoot gaat en op een knop drukt, kun je ze oppakken, ermee rennen of zelfs gooien. Dit kan handig zijn om bepaalde sterren en stempels te bereiken. Bovendien, als een van je vrienden er geen vertrouwen in heeft dat hij een stuk doorkomt, kun je hem er misschien doorheen dragen. Als je competitief speelt, kun je dit natuurlijk ook doen om met je tegenstanders te knoeien. - Extra power-ups maken levels gemakkelijker
Terwijl je door levels rent, verkrijg je power-ups door? Blokken. Als je een extra power-up in je inventaris hebt, kun je deze gebruiken om je huidige power-up-vermogen te wijzigen. Stel dat je momenteel in een kat bent veranderd met een Super Bell, maar je komt in een gebied waar je fakkels moet aansteken. Pak de vuurbloem uit je inventaris en geef jezelf de juiste vaardigheden. Extra power-ups zijn ook handig in het geval dat u gewond raakt om u in een grote vorm te herstellen. - Multiplayer Ground Pound-kracht
Als je met anderen speelt en iedereen er tegelijkertijd in slaagt om te Ground Pound, komt er een schokgolf vrij die nabije vijanden vernietigt. Wees hier voorzichtig mee, want een Ground Pound doen in de buurt van een andere speler die er geen doet, kan het personage van je vriend tijdelijk verdoven. Natuurlijk kan het overweldigen van een andere speler een strategische zet zijn als je competitief speelt en niet coöperatief. - Sommige niveaus zijn gemakkelijker solo, sommige gemakkelijker in multiplayer
Afhankelijk van de obstakels en puzzels die op verschillende niveaus worden gepresenteerd, kan het gemakkelijker zijn om alleen of met vrienden te spelen. Als er bijvoorbeeld een groene ster is in een bijzonder lastig gebied waar het gemakkelijker is om te vallen, is het misschien beter om één speler ervoor te laten gaan. Het activeren van bepaalde platforms of het verzamelen van munten binnen een tijdslimiet kan echter veel gemakkelijker worden gedaan met meerdere mensen om te helpen. - Oneindige levens
Terwijl je in Wereld 1-2: Koopa Troopa Cave bent , ga je onder de grond en naar rechts totdat je de Koopa heen en weer ziet gaan tussen de twee rijen paarse Brick Blocks. Spring één keer op de Koopa, steel zijn schelp en ren dan nauwelijks de grotopening aan de rechterkant in. Zet je rug tegen een grotmuur, laat de schelp los en spring dan. Als je het goed timt, spring je op de schaal als het weer op je afkomt. Als je met succes zeven herhaalde landingen op de schaal hebt gemaakt, begin je een 1-Up te verdienen voor elke keer dat je daarna erop landt. Dit kan lastig zijn om onder de knie te krijgen, maar het is het waard.
Waarom gebeurt dit? Spelers kunnen punten verdienen door op vijanden en groene schelpen te springen. Als spelers meerdere keren achter elkaar op vijanden springen zonder de grond te raken, begint het spel hen automatisch te belonen met 1-Ups. Meestal is dit een lastige prestatie, maar de afstand tussen de muren in Wereld 1-2 in combinatie met de snelheid van de granaten en Mario’s valsnelheid maakt het vrij eenvoudig.
- Ga door met Secret Warp Pipes
Super Mario 3D World is zo opgezet dat je doorgaans de ene wereld moet verslaan om naar de volgende te gaan. Er zijn echter twee geheime warppijpen waarmee je vooruit kunt springen naar een andere wereld zonder de bazen van de wereld te verslaan. Hier zijn ze:
World 1-2: Koopa Troopa Cave – Takes you to World 2.
Wereld 4-2: Piranha Creeper Creek – Brengt je naar Wereld 5.
- Dubbele kersencontrole
Er zijn meerdere gebieden waar u met Double Cherries liftpads en panelen kunt activeren. Maar er zullen gevallen zijn waarin uw dubbele tekens worden gescheiden en u ze samen moet brengen om tegelijkertijd op een platform te lopen. Hiervoor stel ik voor om ze tegen muren of hoeken te laten lopen totdat ze elkaar weer ontmoeten. - Win de speelautomaten
De meeste werelden hebben minstens één gokautomaat. Als spelers vier van dezelfde afbeeldingen kunnen matchen, worden ze beloond met veel munten. Gelukkig is er een truc om dit beter uitvoerbaar te maken. Nadat je het eerste blok hebt geraakt, ga je naar het volgende en wacht je tot dezelfde afbeelding verschijnt. Tel nu tot drie en spring dan. Dit zou ervoor moeten zorgen dat je hetzelfde beeld raakt. Herhaal dit totdat alle vier de afbeeldingen zijn geactiveerd. - Spring niet meteen in de laatste groene pijp
Aan het einde van het level zijn verschillende Super Mario 3D World’s Stars verborgen. Als je het hebt gehaald naar wat lijkt op de groene pijp die naar het gebied met de vlaggenmast leidt en je hebt de derde Groene Ster nog niet gevonden, neem dan even de tijd om achter de pijp te onderzoeken voordat je erin gaat. Misschien vind je gewoon een Groene Ster die op je wacht.
Recente reacties